28 januari 2012

Maratonlördag

Fråga: Vad gör två svenska tjejer i 8 timmar en helt vanlig lördag?

Svar: Shop until they drop.

Klockan var 8 när jag kickade igång dagen, och 10.00 träffade jag Frida nere i porten. Vi traskade iväg till Buchanan bus station, hoppade på buss 747 mot stadsdelen (?) Braehead där tre saker lockade; Braehead Shopping Mall, IKEA och en stooor Sainsbury's.

Vi var lika förvånade båda två när vi var tillbaka på campus och klockan visade 18.10, men det var en oerhört lyckad tur i alla fall! Mjukisbyxor, finklänning, lingonsylt, kakao, nya glas och blommor kan nu prickas av från listan, och det mesta kommer nog att invigas redan i dag tror jag minsann.

Nu ska jag mumsa i mig lite middag, och sedan återstår det att se om benen håller för en kväll på The Garage. Allt går, om man bara vill tillräckligt mycket!

1 kommentar:

  1. Du menar alltså att du hade på dig mjukisbyxor under klänningen, åt kakao-kryddade köttbullar med sylt samt drack blomsaft ur dina nya glas? Impressive. Tack för en trevlig dag.

    SvaraRadera