19 februari 2012

Just do it.

Har jag talat om för er hur illa jag tycker om grupparbete? I fall jag inte har det så gör jag det nu:

Jag tycker väldigt, väldigt illa om grupparbete.

Inser nu att det här kan få mig att framstå som en självgod sak som helst gör allting själv och inte kan förlita sig på andra, men riktigt så är det faktiskt inte (även om det ligger något i det där). Men. Det. Är. Bara. Så. Jobbigt. Speciellt som man faktiskt inte kan förlita sig på andra i den här delen av världen (generalisera mera)!

Sorgligt nog är just grupparbete något som genomsyrar 3 av mina 6 ämnen för tillfället, och har jag inte haft ihjäl någon av de olika gruppmedlemmarna i slutet av veckan får det faktiskt anses som en bedrift.

En av de tre grupperna fungerar nästan  som den ska - det vill säga att folk nästan alltid dyker upp till planerade möten, nästan alltid gör vad de ska och nästan håller tiderna. De andra två är... mindre funktionella. Inte helt optimalt, när 20-40 % av betyget hänger på en liten grupparbetes-tråd och dinglar.

Citatet "ska man behöva göra allting själv eller?!" har sällan känts så passande, och den dagen jag får samarbeta med lite mer vettiga (eller pliktskyldiga, take your pick) människor blir jag lycklig.

2 kommentarer:

  1. haha oh nej, mötet gick inte så bra idag då. Glad jag slapp, för management känns bara hemskt atm. Glad att det blir du, jag och Dumbledore iaf!

    SvaraRadera
  2. säger det igen (för det kan inte sägas för ofta): You can do it, cause you ROCK!!! <3

    SvaraRadera