21 mars 2012

Henderson, M., 1996. "The Correct Way to Assess This Student". 3rd ed. Fantacity: Pretends to Publish Ltd

Det här med referenser alltså... Källhänvisningar, stöd för argument och fan och hans faster. Det stör mig lite. Eller, nu ljög jag faktiskt. Det stör mig mycket. Det faktum att alla mina fina argument i alla mina fina uppsatser måste backas upp av en vettig källa tar liksom udden av alltihopa skulle man kunna säga. Det hindrar mig lite från det hämningslösa ordbajseri jag vanligtvis brukar ägna mig åt, och det hindrar mig lite från att framföra min alldeles egna, (inte alltid så) lysande idéer.

Ibland får jag lust att uppfinna en sofistikerad forskar-snubbe ur tomma intet. Tänk vad saker och ting skulle bli lättare om jag kunde få skriva något i stil med att "Henderson (1996) fully agrees with me on this point, and acknowledges that everything stated above is utterly and universally true. Furthermore, he confirms that I am an impeccable student who deserves the highest of grades in this course".

Jag är bara lite rädd för att de möjligtvis kanske på något litet sätt skulle kunna genomskåda mig och min (icke existerande) förnuftiga Mr. Henderson om jag skriver sådär... Tror ni att de gör det?

2 kommentarer:

  1. Du.Är.Hysterisk. Jisses vad jag garva mig igenom detta inlägg :D

    SvaraRadera
  2. Haha. Jag hade gett dig 100% based on that reference alone.

    SvaraRadera