29 maj 2012

Home is wherever I'm with you

Då jag varken har någon mat att äta, någon tallrik att äta den i från eller några bestick att äta den med kändes ett restaurangbesök absolut nödvändigt denna sista Glasgow-kväll. Jamie Oliver's gästades därför av mig, Åsa, Linnea och Ullis, och det förtjänade vi efter en slitig dag som gått helt i flyttningens, packningens och städningens tecken. Fyllda risbollar, bruschetta med ricotta och honungsglaserad paprika, panna cotta och cappuccino blev det för mig, till det blygsamma priset av 23 pund. Behöver jag ens säga att jag är mätt, glad och nöjd? Nu ligger jag i mitt ekande tomma rum och ska försöka få lite skönhetssömn innan klockan ringer. Envis som jag är har jag gett mig den på att klämma in ett sista gym-besök i morgon bitti, och det blir därför en ovanligt tidig uppstigning. Vid 10-tiden lämnar vi sedan in våra nycklar, och styr kosan mot Edinburgh flygplats där Norwegian förhoppningsvis har ett plan redo för oss. Nu känns det som att det ska bli riktigt kul att komma hem!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar