5 oktober 2012

If the truth has been forbidden then we're breaking all the rules.

"The tangible aspects of an intangible dominant product and the intangible aspects of a tangible dominant product are an important source of product differentiation and new revenue streams." Lite lättläst lektyr sysselsätter mig denna sena fredagseftermiddag, i form av min hospitalitybok som - bortsett från just detta stycke - faktiskt är rätt lättläst och bra. Den väger dessutom mindre än ett ton (till skillnad från mina andra böcker), den är intressant och så handlar den om lila kossor ibland vilket alltid är uppiggande! (nej, jag är inte hög, det är sant!!)

Förutom att läsa om lila kossor har jag idag underhållt mig med en hel del annat plugg, och så har jag varit på årets första MDPsession. Jag tycker inte bättre om detta ämne än vad jag gjorde förra läsåret, men i år verkar jag i alla fall ha hamnat i en lite bättre grupp... Som dessutom innehåller 7 olika nationaliteter (av 7 möjliga), klå den ni!

Gymmet blev denna fredags sista anhalt, vilket min kropp inte alls hade vett att uppskatta. Förståeligt kanske, med tanke på gårdagens stenhårda basketträning à 105 minuter. Jag har inte sprungit så mycket i hela mitt liv (det där med att man kan få blodsmak i munnen när man anstänger sig ordentligt är ingen myt kan jag meddela. Been there, done that), och om jag någonsin stöter på personen som uppfann övningen "Idioten" ska jag personligen se till att styckmörda denne. På engelska kallar man övningen för "Suicide", och det ligger onekligen något i det...

Det är med andra ord en trött klump som sitter här vid skrivbordet och utger sig för att vara Mikaela, och därför ser jag fram emot en lugn helg med många mysiga moment. Vid något svagt tillfälle lovade jag att steka frukostpannkakor till hela lägenheten imorgon, så jag antar att det blir min första uppgift. Storhandla ska jag också göra, för på söndag är det min tur att bjuda på söndagsmiddag!

Ha en fin helg!


1 kommentar:

  1. En mening värdig en TJÄNSTEMAN! Lär dig skriva så, så får du jobb på vilken MYNDIGHET som helst. Ett drömjobb för en trött klump, ingen märker om man sover på jobbet.

    /Pp

    SvaraRadera