7 oktober 2012

The lamp of the flit

Flitens lampa har lyst sedan klockan 10 i morse, och såhär 11 timmar senare släcker jag den med gott samvete. Jag har pluggat, tvättat, städat, pluggat lite till, fixat nytt gymkort, bakat, svarat på mail, pluggat ännu mer, bytt lakan och lagat mat. De 11 timmarna sömn jag lyckades skrapa ihop i natt känns nu som bortblåsta, och jag skulle kunna lägga mig bland vilken förskoleklass som helst och somna just nu.

Men det har varit en skönt produktiv söndag, och framför allt skolmässigt känner jag mig redo för veckan som kommer. En av punkterna på att göra-listan orkade jag inte med idag, men det löser jag enkelt genom att ställa klockan en timme tidigare i morgon. Det där med prokrastination är allt bra underskattat!

Grädden på moset, mjölken i kaffet och pricken över i:et denna dag var min söndagsmiddag som jag som bekant tillagade åt hela lägenheten (eller åtminstone dess invånare). Ugnsbakad lax med citrusrisotto blev huvudrätten, och bärpaj med vaniljsås avslutade. Tjejerna var mätta och glada och inga bränder uppstod, så jag betraktar nog ändå arrangemanget som lyckat! Mitt livs första hemgjorda risotto utan pappa-assistans kan alltså läggas till handlingarna, och förutom att jag lyckades göra så att det skulle räcka till ett helt regemente är jag nöjd.

Over and out!




1 kommentar: