27 oktober 2012

Survival of the fittest

De positiva sakerna med den här lördagen är att jag fått sova ut ordentligt, att det varit soligt ute och att det fortfarande finns kvar av lösgodiset som Åsas mamma tog med sig när hon kom på besök i torsdags.

De negativa sakerna med den här lördagen är att jag har alldeles för många måsten, att jag har löjligt mycket träningsvärk och att hela kvällen kommer att spenderas med näsan i skolböckerna utan övrigt sällskap. Uppgifterna har tornat upp sig framför mig den senaste veckan, och jag börjar känna igen mina gamla vänner Stress och Prestationsångest. Men på onsdag kommer världens bästa föräldrar flygandes, och jag håller alla tummar jag har för att det blir en lugn, mysig och avslappnad vistelse med dem.Mer ostbågar och mindre pluggstress, helt enkelt. Känns lockande!

Au revoir!

Tjejen som inte ville plugga och tyckte synd om sig själv, del 36

1 kommentar:

  1. Att göra så gott du kan är den enda prestationen du ska kräva av dig själv (jag kräver mycket mindre av mig, men så har jag också löst huvud).
    Väl där, så njut av lösgodis och ostbågar, men spara till mig. Jag blir alltid hungrig av att flyga.

    /NB
    PS. Vi kan dela på jobbet. Du pluggar och jag tycker synd om dig och äter godis. DS

    SvaraRadera