28 oktober 2012

The return of the optimism

Det känns lite lättare att andas idag, trots - eller kanske tack vare - att det fick bli en 7-timmarsdate med skolböckerna idag med. På det stora hela blir det nog bäst såhär trots allt, och det kändes faktiskt riktigt bra att spendera lördagskvällen i pluggets värld till slut. Det stod liksom lite mellan det och ett nervöst sammanbrott vilket jag sannolikt hade fått om jag hade försökt skjuta upp allt till senare, så det känns ändå som att jag kom bra undan.

Hela måndagen och tisdagen kommer att spenderas på mitt nya jobb, där jag ska introduceras till både det ena och det andra. Det ska bli jättespännande, och framför allt skönt att bryta av och få något annat än skolan att tänka på hela dagarna. Sedan på onsdag får jag som sagt finbesök från Sverige, så det känns som att det kan bli en riktigt härlig vecka det här!


3 kommentarer:

  1. ååh vad jag blir avis, vill också ha familj här!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du kan få snylta lite på min om du vill!

      Radera
  2. Riktigt roligt att du fick jobbet, det är du så värd!! Och det där familjebesöket lät ju inte helt fel det heller... :)

    SvaraRadera