29 oktober 2012

What a day!


Kan man få träningsvärk i hjärncellerna? I så fall tror jag att det eventuellt skulle kunna vara så att jag har det nu.

Klockan 08.00 lämnade jag lägenheten i morse, och tio timmar senare kom jag tillbaka. Fullmatad av ny information, proppfull av gofika och golunch (grillad, tapenade-fylld kycklingfilé med potatis/basilika/pinjenötspuré smäller lite högre än min egen tonfiskpasta får jag erkänna), och  fullastad med kritstrecksrandig kostym och Radisson-blåa skjortor i oändlighet. Det har varit en spännande och lärorik första dag på hotellet som tydligen är Glasgows mest kändistäta ställe, och det känns helt klart som att jag kan komma att trivas riktigt fint! 

Fick bland annat lära mig att det tydligen är femstjärnigt och inte fyrstjärnigt som jag först trodde, vilket förklarar snobbigheten jag la märke till när jag var där och sökte jobb. Idag la jag även märke till att conciergerna (eeh, bestämd pluralform av concierge?) bär svart kjol och knästrumpor som en del av uniformen. Det kanske inte låter så himla konstigt först, men om man sedan lägger till att det är rätt stadiga män i 55-årsåldern vi pratar om kommer saken i ett annat läge. Det var en... intressant syn.

Imorgon är det dags för del två av träningen, och nästa måndag blir det ytterligare en heldag (där jag förvisso bara kommer att medverka till hälften på grund av skola, men ändå). Sen får jag börja jobba på riktigt! Tjoho!





1 kommentar:

  1. Det later helt fruktansvart underbart, sa BRA du ar som lyckats komma in pa ett sant stalle! Heja heja!!
    -Nets

    SvaraRadera