16 oktober 2012

"When I'm sad, I stop being sad and be awesome instead"

Den dag då jag för en gångs skull inte räknade med att det skulle regna (jag vet återigen inte vem jag försöker lura) - vilket innebär att jag klädde på mig strumpbyxor och kjol i morse - regnade det såklart hela vägen till skolan. På grund av detta har jag traskat omkring som en vandrande isbit sedan 9.30 i morse, men nu är jag hemma och har packat in mig i filtar och raggsockar. Detta i kombination med te, melonsallad, bra musik och effektivt pluggande gör att jag inte har mycket att klaga på denna tisdagseftermiddag.

Mitt humör har med andra ord förbättrats märkbart sedan sist jag skrev, och faktum är att denna förändring skedde redan vid 14-tiden i går. Då blev jag så trött på mig själv och min egen pessimism, tog mig i kragen, gick ut i köket och lagade världens godaste köttfärssås till de högljudda tonerna av John Mayer och annan bra musik. Sen mådde jag bra!

Ikväll blir det ridning för hela slanten, men innan dess har jag en uppsats att jobba med!


1 kommentar: