10 november 2012

We are full of wonder


"Jag vet, vi har 12 veckor på oss att dela ut uppgifter, så varför lägger vi inte alla deadlines på samma två veckor? Det verkar väl kul?!" Ungefär sådär verkar mina lärare ha tänkt den här terminen, och här sitter jag. Tre uppsatser, en rapport, en presentation och en case study ska jag få ordning på inom 14 dagar, och så ska jag gärna hinna hänga med i läsningen inför de olika föreläsningarna också. Kuuul.

Även denna lördag spenderas alltså med näsan i skolböckerna, men genom att isolera mig i pluggbubblan idag och imorgon hoppas jag få så pass mycket gjort att jag kan slappna av lite sedan. Veckan som gått har varit mer underhållande än väntat, och jag hann minsann med både Guy Fawkes-firande, middag med Jenny, två heldagar på jobbet och ceilidh (skotsk folkfest)! Jobbet har varit bra men galet, och mellan tisdag och torsdag hade vi hela FC Barcelona på besök. Det gav en speciell krydda till arbetsdagen må jag säga, och vi kan väl bara sammanfatta det som så att jag inte kunde gå ut den vanliga vägen när jag skulle hem; det stod nämligen för mycket folk utanför dörren och väntade spänt på att Messi och grabbarna skulle komma ut och åka iväg till sin match.

Nu ska jag återgå till pluggverkstaden, tacksam för att Marabou (tack för det mormor!) och bra musik kan förgylla det hela lite grann!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar