7 december 2012

Det är fredag morgon, och medan solen går upp över julbocken i fönstret (titta på bilden nedan så ska ni få se att jag menar detta bokstavligen talat) sitter jag uppkrupen i sängen och sörplar på min lyxiga varma choklad som inhandlades på Hotel Chocolat i Edinburgh i helgen. I onsdags morse blev jag attackerad av både feber, huvudvärk och halsont, och jag kan lugnt säga att det aldrig varit svårare att bibehålla den påklistrade glada receptionist-fasaden än under mina 8 arbetstimmar den dagen. Onsdagskvällen spenderades således i sängen, och det gjorde större delen av torsdagen också.

Idag känner jag mig lite piggare, men planerar att stanna hemma hela dagen samt att sjukskriva mig från jobbet imorgon. Jag har redan jobbat mer än mina 15 timmar den här veckan, och vad än vita häxan tycker om det så kan de faktiskt inte kräva mer av mig nu. Dessutom har jag tre arbetspass, fyra julfester, luciafirande och en hel del viktiga lektioner som väntar nästa vecka, så jag tänkte att jag kan ju passa på att vara sjuk på riktigt nu så har jag det avklarat.

Nu blir det underhållning i form av julkalendern, den har ni väl inte missat?!


2 kommentarer:

  1. Stackare med så mycket sjukdom OCH jobb! Helt klart kvalificerad som skitdag. Men det bästa är att efter de där skitdagarna kommer ju bra dagar också, de bara känns väldigt långt borta just då :)

    SvaraRadera
  2. Håll ut, Jim Reeves är nära!
    Snart kan du sitta i soffan under filten med en ny-värmd lussekatt att smaska på medan sista delarna av kalendern flimrar fram på en flämtande gammal tjock-TV. Spöklikt så det heter duga.
    Vi fixar katterna idag, du äter dem om två veckor!

    Silver bells, silver bells........
    /Pp&Mami

    SvaraRadera