27 december 2012

The best time of the year!

Med diskmaskinens lågmälda dunkande som bakgrundsmusik och tända ljus i varenda vrå slår jag mig ner för att så småningom påbörja dagens tentaplugg. Elina var just här för lite brunch och skitsnack, och om några timmar ska jag för första gången besöka Emporia i sällskap av ingen mindre än Jeanette som har vett nog att besöka Svea rike samtidigt som mig. Glad tjej!

Julen kom och julen gick, och i vanlig ordning gick allt lite för fort om ni frågar mig. Jag hade gärna stannat i julaftonsmyset ännu lite längre och njutit av juldagens julefrid ännu lite mer, men eftersom tiden går fort när man har roligt är det bara att inse fakta och börja se fram emot nästa års julafton i stället! Innan dess har jag dock en massa roligheter att se fram emot, och inte mindre än två resor till sydligare breddgrader planeras för tillfället. Tack vare tomten kommer jag dessutom att dofta gott, ha en snygg väska att stuva ner min snygga (och faktiskt fungerande) termosmugg i, ha pengar att röra mig med, vara varm om hela kroppen och ha bra böcker att njuta av hela året. Bra va?

Nähä hörni, nu har jag uppdaterat er tillräckligt på hur livet går här i Skåneland där jag njuter för fullt av både nära och kära. Marknadsföringen kallar, och med pepparkakor (à la Mikaela och pappa) samt en stor balja svenskt kaffe hoppas jag kunna lära mig lite extra mycket av dagens läsning.

Hej på er!












Inga kommentarer:

Skicka en kommentar