16 december 2012

Tell the world that I'm coming home.

Här är allt så nära
Jag stannar här ett tag
Tar det jag kan bära
Och det som är idag

Här ska dimman lätta
Och ljuset bryta in
Lägga sig tillrätta
På platsen som är min

------------------------------------------------------------------------------------------------

Med väskan full av julklappar och kroppen full av förväntan tågar jag nu - i Fridas goda sällskap - ner till Buchanan Bus Station för transport till Edinburgh Airport. Därifrån flyger vi över till Köpenhamn för att så småningom anlända till Skåneland framåt eftermiddagen. Även om jag hade en hemskt trevlig kväll med mina hemskt trevliga kollegor igår kväll, och även om jag känner att jag nog kommer att sakna den här staden lite, så ser jag väldigt mycket fram emot det hela. Familj, vänner, julfirande, nyponsoppa och rågbröd väntar, och oj vad bra jag ska ha det!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar