28 januari 2013

Let it rain

Ett smattrande och sällan sinande ösregn utgör dagens plugg-soundtrack, och vid skrivbordet sitter jag och huttrar i mitt 17 grader varma (?) rum. Elementet går på högvarv, men tills det börjat värma på allvar är jag väldigt glad att jag har såväl filtar som handledsvärmare och raggsockar att tillgå.

Jag skulle vilja säga att jag kickstartade dagen, men med tanke på hur lång tid det tog för mig att masa mig upp ur sängen idag (28 minuter, nytt personligt rekord) vore det lite lögnaktigt faktiskt. När jag väl kom upp blev det dock en tur till gymmet med Frida och Ullis där vi körde ett stenhårt pass allihop. Finns inget bättre än att lunka hem med en träningstrött kropp, ta en varm dusch och sedan äta en nyttig lunch!

Nu sitter jag som sagt och försöker få lite skolarbete gjort, men trots att jag använder mig av metoden "läsa 40 minuter - pausa 10 minuter - läsa 40 minuter..." har jag svårt att få koncentrationen på plats idag. Särskilt mycket att göra har jag inte, så kanske är det helt enkelt så att jag pluggar som bäst när jag har lite press på mig och vet att jag absolut måste? Skulle kunna vara så faktiskt.

Men nej, nu är pausen slut och jag gör ett nytt försök. Ikväll blir det mat på Counting House och sedan pub quiz på Union, så jag har ju något bra att se fram emot i alla fall!


2 kommentarer:

  1. Alltså. Sånt folk som kan plugga "lite varje dag" i typ 4 år för en tenta är övernaturliga. Vanligt, vettigt (och naturligtvis begåvat) folk pluggar som satan i rimlig tid innan. Stress it is, ungefär. Heja dig! Heja vettigheten!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men Cajsa, akta så du inte skrämmer bort min pluggmotivation för gott! Men annars ringer jag dig när jag har panikångest i april och så, det går bra va?

      Radera