26 februari 2013

All the right moves in all the right places.

De säger att tiden går fort när man har roligt, och kanske är det därför jag sitter här idag och undrar var i hela fridens namn lördag, söndag och måndag tog vägen. Var de här? Upplevde jag dem? Var de verkligen tre normallånga dygn, hela i sig själva, eller har jag blivit lurad? Min hjärna säger att det var max 24 timmar sedan jag gick för att möta upp mamma på Buchanan Bus Station, men det sunda förnuftet säger något helt annat. Det gick lite fort, bara. Men oj vad bra vi har haft det tillsammans!

Efter jobbet i lördags gick jag alltså mamma till mötes när hon kom in med flygbussen vid 16.30. Vi tog sedan in på vårt hotell, som överträffade våra förväntningar och var bättre än jättebra! Efter att jag proppat i mig en semla från Bellevuebageriet i Malmö som min helgalna mor smugglat med sig, gick vi ut för middag på Jamie Oliver's. Ricottaravioli med grillade bitar av pumpa och päron, valnötter och blåmögelostsås blev min paradrätt, och gud vad gott det var! 

Söndagen bjöd på lite jobb för min del, sedan lunch och så shopping till tusen för både mig och mamma. Vi mjukade sedan upp oss lite genom att ta en simtur i hotellets pool, och jag utnyttjade även jacuzzin i en kvart eller två. Underbart! Efter detta var det dags att återvända till mitt jobb - men inte för att jobba. Middag i restaurangen blev det däremot, och de har en riktig finsmakarmeny får jag faktiskt säga. Förrätt för min del blev rapphöna med lökconfit, black pudding och karamelliserade kastanjer medan mamma åt getostbakelse med pocherat päron. Supergott båda delar, och oxfilén med rödvinssås som kom därefter gick inte heller av för hackor! Vi rullade rätt bra därifrån kan jag säga...

Igår var det Dagen med stort D - dagen då mamma fyllde 35. Finurlig som jag är såg jag till att room service kom upp med prosecco och jordgubbar på morgonen, och dagen blev bara bättre och bättre efter det. Med strålande sol och massor av vårtecken gav vi oss ut för en promenad i Glasgow Green, åt sedan salladslunch på Rose and Grant's och shoppade lite till innan det blev middag på Prezzo. En perfekt dag!


Men alla saker har ju som bekant sitt slut, och efter en gedigen hotellfrukost tillsammans med mor i morse vinkade jag av ovan nämnda person och traskade tillbaka till lägenheten, skolan och vardagslivet. Det känns lite tomt och trist i vanlig ordning, men det finns som tur är många roliga saker kvar att se fram emot under vårens gång. Vi i lägenheten bokade till exempel just en tur till Oban då Frida hittat en voucher som gav oss en natt i dubbelrum med tvårättersmiddag och frukost på hotell för endast 350 kr per person. Så himla mysigt det ska bli!

För ganska exakt två år sedan knäppte jag denna bilden på Cherry Blossom Festival i Washington DC. Underbara underbara vår!


1 kommentar:

  1. Åh härligt! Det där jacuzzidoppet är jag extra avundsjuk på, vill ha (vill dock också göra (äta) allt annat ni gjort också!).

    SvaraRadera