20 februari 2013

I tried to organise freedom. How Scandinavian of me.

Hjärnan går på högvarv och jag är mitt uppe i en galen vecka där jag försöker balansera skola, hälsa och socialt liv med tre gånger så mycket jobb som vanligt. Jag jobbar 6 pass av 7 möjliga, och i slutet av veckan kommer min totala arbetstid ha uppgått till 43 timmar. Min deltidsanställning på 15 timmar per vecka känner sig väldigt överkörd... Där får man för att man är snäll (mesig) och pliktskyldig (överambitiös)! Snart tänker jag se till att det lugnar ner sig dock, för varken skolan eller andra viktiga delar av mitt liv har fått tillräckligt mycket uppmärksamhet på senaste vilket inte är okej någonstans.

Nu ska jag pipa iväg på bio och njuta av livet lite. Tänkte unna mig en bit eller 10 från deras lösgodisavdelning (som inte är i närheten av svensk kvalitet, men det är ändå lösgodis!) - jag lär om inte annat behöva det för att hålla ögonen öppna till filmens slut. Annars kanske dubbelhäftande tejp kunde vara något? För ögonen alltså, inte att tugga på...

Hej!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar