3 februari 2013

Deal with it.

När man börjar be om ursäkt för att vädret är dåligt, för att bussarna till konferenscentrumet inte går oftare och för att väggarna i rummet inte är målade i en mer harmonisk färg så kan man vara ganska säker på att man hängt i den däringa service-branschen lite för länge. Efter en minst sagt kaotisk heldag på jobbet igår kände jag verkligen att jag hade gjort just det, och det faktum att folk var mer påfrestande och omständliga än någonsin förut gjorde inte saken lättare. Jag var för trött för att argumentera påpeka förklara berätta och det slutade med att jag bara satt och bad om ursäkt och sa att ja det var ju heeemskt av mig att beställa regn hos vädergudarna just idag, huuur kunde jag vara så dum?!

Jag ber till högre makter att det är annat ljud i skällorna på onsdag när det är dags för jobb igen, för så trött på folk som jag var igår kväll har jag aldrig varit förut. Som tur är slutade dagen på ett betydligt bättre sätt, och även dagens dag har varit fin på alla möjliga olika sätt. Shoppingrunda samt kvalitetstid med Åsa var dagens höjdpunkt, och jag investerade i ett par lite mer kvalitetsriktiga högklackade kamrater. Invigning sker snarast om jag får bestämma, och det känns lovande att det nu är mindre än två veckor kvar till efterlängtade Strathclyde Sports Ball!




2 kommentarer:

  1. På fredag tycker jag du kan ha dem på Corinthian :)

    SvaraRadera
  2. Ball är väl en så'n där tillställning där man förväntas beträda dansgolvet i takt med musik? Å då tänker du gå på styltor?

    Stackars tår!

    Ja, alltså dina, inte kavaljerens.

    /Pp

    SvaraRadera