15 februari 2013

Med ena foten utanför.

Willy Clay Band – Solid Ground

Det har varit lite tomt och ihåligt på min front på senaste, och detta får förklara bristen på blogginlägg. Nu känner jag dock att jag är tillbaka på banan så smått och det finns mycket positivt att fokusera på. De första vårkänslorna har hittat fram till mig, och med anledning av detta får en vacker bukett rosa tulpaner pryda mitt skrivbord just nu.

I morgon kväll går årets Sports Ball - som jag sett fram emot sedan november - äntligen av stapeln. Alla tillställningar där man får klä upp sig till tänderna är bra tillställningar, och med kemtvättad klänning samt nyputsade skor känner jag mig mer än redo. Det ska bli en härlig kväll i härligt sällskap, och jag lovar att bjuda på lite bilder från kvällen så småningom!

Om ganska exakt en vecka och en dag landar min fina mamma på Glasgow Airport för att fira sin 35:e (var det väl?) födelsedag i denna underbara stad. Ett dubbelrum på Thistle Hotel är bokat, och jag ser fram emot både hotellboendet och själva sällskapet såklart. SÅ bra vi ska ha det! Det känns faktiskt som att det är mer än knappt 6 veckor sedan jag lämnade Sverige, så det ska bli trevligt med lite besök som lättar upp.

Hej och hå, nu blir det fredagsmiddag i form av nudelwok med kyckling och sweet chili!




1 kommentar:

  1. Å se'n är det knappt 6 veckor tills VI ses i San Remo, dit man åker med V för att det är en FESTIVAL-stad http://www.rai.tv/dl/RaiTV/programmi/media/ContentItem-47211cf5-050d-416d-a110-f638d36615d1.html

    /Pp

    SvaraRadera