4 mars 2013

Bland semlor och heltäckande mattor.

Helgen började ju fint i fredags eftermiddag, och den blev minsann inte sämre efter det. På fredagskvällen såg jag Safe Haven på bio tillsammans med Ullis och Frida vilket var väldigt mysigt, och det var precis rätt sorts film för mig just då!

Hela lördagen ägnade jag åt mig själv och åt att ta tag i mitt liv på olika fronter igen efter två väldigt intensiva veckor då många saker fått stå åt sidan. Den här veckan känns det som att det lugnar ner sig lite igen, och jag har inte fasta planer för 10-12 timmar per dag på samma sätt som jag hade förra veckan och veckan innan dess. Skönt är bara förnamnet!

Den heliga "vilodagen" söndag rivstartade jag klockan 05.15 och så blev det jobba av fram till 15.30. Sedan for jag hem, läste och vilade mig en stund innan jag tog itu med min söndagsmiddag. Jag improviserade lite och bjöd på fried rice med paprika, lök, morot, lammfärs och så tzatziki till detta. Det blev faktiskt jättemumsigt, men det bästa var nog ändå semlorna jag gjorde till efterrätt (av Södervidinges släta bullar och Willys mandelmassa - allt influget från Sverige förra helgen)!!

Idag har jag ägnat mig åt gym, plugg, tvätt och städning - och jag är helt övertygad om att de högre makterna inte tyckte att jag skulle syssla med det där sistnämnda. Min fina lampa gick sönder när jag dammtorkade fönsterkarmen, tvättkrämen åkte i golvet när jag dammsög badrummet och jag slog lilltån i kylskåpet när jag dammsög i köket. Till på köpet blev jag superallergisk nu på kvällen, förmodligen på grund av allt damm som den här förbannade heltäckningsmattan drar åt sig och som så vackert rörs upp så fort man överhuvudtaget nämner ordet dammsugare. Grrr.

Imorgon ska jag och Åsa gå och titta på lägenheter inför nästa år, och om så bara en av dem har riktiga golv och inga förbaskade heltäckningsmattor tänker jag slå till - vad det än må kosta. Så det så!

1 kommentar:

  1. Detta inlägget förklarar alla booms/krash jag hörde innan idag! Tur det inte var värre än så.

    Ser fram emot uppdatering om lägenheten! Lycka till!

    ps. är fortfarande i mathimlen efter den där semlan, den satt fint.

    SvaraRadera