20 april 2013

Skyfall

Tjoho! Den är här! Våren har kommit! Ska jag vara bitter & butter så kan jag ju säga att det var ta mig f*n på tiden, men jag föredrar en lite mer genuint tacksam och lycklig ton. Alltså: Tjoho! Den är här!

Denna vårens ankomst firar jag högtidligt med hosta, halsont och härligt hes röst - som min chef blev väldigt avundsjuk på när hon hörde. Hon önskar tydligen att hon lät så alltid. Det gör inte jag. Nåväl, det är lite mainstream att klaga tycker jag och är istället tacksam för att jag åtminstone slipper feber och igenstoppad näsa. Samt att jag har balsam i form av te, mjölk och honung hemma.

Lite balsam för själen har jag också fått, i form av en hejdundrandes konsert med Strathclyde University Jazz Orchestra igår kväll. De var fantastiskt duktiga för att "bara" vara helt vanliga ingenjörs/business/matematik/politik/etcetera-studenter som lär, styr och sköter sig helt själva och dessutom bara varit igång i ett par månader! Jag lägger in två videoklipp med lite smakprov här nedan så får ni höra själva hur bra det var!

Idag var de igång igen, men denna gången nere på Buchanan Street där alla universitetets estetiska klubbar fick visa upp sig under några timmar. Jag stod i solen i en timme och lyssnade och fick på så vis även chans att höra skolans kör där bl.a. Linnea är med. De var också kanonduktiga på alla möjliga sätt och vis!

Nu blir det choklad, te, film och vila för hela slanten resten av kvällen vilket känns som ett klokt val om jag får säga det själv.

Hej på er!








1 kommentar:

  1. Med den rösten kvalar du väl in i bas-sektionen i kören?

    /Pp

    SvaraRadera