24 maj 2013

Aye

Mina senaste tre dygn har spenderats uppe i norr, där jag och Maggie hälsade på Becky och Nicole i deras hemstad Inverness. Vi bodde in oss hos Nicole med bror, föräldrar, hund och katter gånger två i ett gulligt litet hus i utkanten av centrum. Innan vi åkte i tisdags morse fick vi ett sms där Nicoles mamma undrade vad vi ville ha till middag på kvällen, på bussen upp bjöds vi på både glass och smörgåsar av en glad busschaufför och i går fick vi frukost på sängen av en morgonpigg Nicole. Ungefär på den nivån har gästvänligheten legat hela tiden, och vi kunde inte ha haft en bättre värdinna!

Tisdagen ägnade vi åt hundpromenader och mysmiddag hemma, medan onsdagen blev betydligt mer händelserik. En road trip genom nordvästra Skottland blev det, och Nicole körde runt oss bland berg och sjöar, slott och småstäder. Mycket mysigt, och mycket fick vi se! På kvällen mötte vi upp Becky för middag och en drink, och sedan blev det filmkväll hemma hos Nicole. Under torsdagen blev det promenad genom stan, lunch i Skottlands största second hand-bokaffär (ja, jag fick med mig två böcker hem) och sedan lite fika hemma innan Maggie och jag skuttade på bussen tillbaka ner till Glasgow.

De andra tjejerna var mycket bättre på det här med att ta bilder än vad jag var, men jag bjuder på ett litet urval av min kära mobilkameras alster tills vidare:


Fina tjejer - a.k.a Maggie, Nicole och Leia
Vovven Leia in action

Vy över Inverness
What's up?

Eilean Donan Castle

Eilean Donan Castle

Vid Eilean Donan Castle

Vid Eilean Donan Castle

Plockton

Plockton-kor

Vy över Plockton

Skulle nästan kunna föreställa en skånsk sommaräng, om man bortser från bergen i bakgrunden då...

Leakey's - Skottlands största second hand-bokaffär

Finfint resesällskap


3 kommentarer:

  1. Så fin naturen är!

    SvaraRadera
  2. Åååh men vad mysigt o fint! Den där bokaffären måste ni ju ha spenderat timmar i, duktig du är som bara kom hem med två ;) Älskar att man kan se på bilden på dig att det är blåsigt också, är det skottland så är det!

    SvaraRadera
  3. Härligt värre, du!! Ser underbart ut och låter som ni haft alla tiders, aningens avis!! Älskar bokaffären - den får du ta mig till om vi kommer till Inversenss igen, oki?! :) <3

    SvaraRadera