19 maj 2013

"Det är så skönt att umgås med er, för då känner jag mig själv så normal!"

"Oj vad varmt det blev när du la dig över min mage sådär."
"Ja... Tänk om världens största fiskmås också hade lagt sig där. Då hade det blivit ännu varmare."

------------------------------------------------------------------------------------------------------------

De kom, de såg, de underhöll. Två galna blondiner har lämnat stan, och en annan blondin halvligger i sin säng fullt upptagen av att bearbeta en kombinerad matkoma och "efter besöket-koma". Kalla mig pensionär, men gudars skymning vad trött man blir av fullspäckade helger som denna. Tillräckligt trött för att gå till Jamie Oliver's restaurang med klänningen bak och fram, tydligen. Inga namn nämnda.

Det har varit härligt, dock, på alla möjliga sätt och vis. Strathclyde tour, utemiddag, utedrinkar, solpromenad till Kelvingrove, besök på Glasgow Uni, lägenhetsfest, Propaganda-dans, afternoon tea, shopping, Eurovisionkväll, Edinburgh-tripp och en hel rad roande händelser och citat kan läggas till handlingarna, och Glasgow lyckades charma de två töserna på samma sätt som det charmat denna tös.

Det var fint helt enkelt, och efter några (många) timmars välbehövlig sömn nu planerar jag att fylla min morgondagens måndag med packning, städning och en tur till gymmet där jag räknar med att springa bättre än självaste Usain Bolt Kalle Moraeus.

Frågor på det?






1 kommentar: