16 september 2013

Birds flying high, you know how I feel

The eagle has landed. Jag är här nu. Det var med de gamla vanliga blandade känslorna jag gick ombord på planet igår kväll, och den där separationsångesten tror jag aldrig att jag kan ta kål på riktigt helt. Det är väl ganska dumt egentligen, att frivilligt utsätta sig och många andra för dessa svåra avsked gång efter gång, men i slutändan är det så väldigt mycket värt det. Faktiskt.

Bästa möjliga välkomstkommittén väntade när jag kom fram till den nya lägenheten, och Becky hade satt upp en massa ballonger som det stod "Welcome Home" på. Ett rött sidenband satt uppspänt framför min rumsdörr, och detta fick jag mycket högtidligt klippa av med en sax som bars fram på en bricka. Innanför dörren låg det ett litet paket från Beckys mamma, med ett jättefint halsband i, och sedan blev jag bjuden på te och hembakade kakor innan vi båda stupade i våra respektive sängar. Jag sov som en drottning.

För att citera Johan Glans så är här "kallt som i en isbjörns rövhål", och detta gäller tyvärr även om man råkar befinna sig inomhus. Om jag inte visste bättre skulle jag tro att det vore fysiskt omöjligt med en sådan här kyla inom fyra väggar, tak och golv med heltäckningsmatta, men vis av erfarenheten kan jag säga att det är möjligt. V-v-väldigt möjligt. Alla sorters tjocka tröjor, raggsockar och halsdukar grävdes alltså upp ur flyttlådorna snabbare än ni kan säga Fredrik Reinfeldt, och här lufsar jag omkring som en annan eskimå. Lite mysigt är det faktiskt, måste jag erkänna. Fråga mig igen i december så få vi se om jag tycker likadant då.

I övrigt är lägenheten är fantastisk, och så även mitt rum nu när jag befriat det från alla femhundra flyttlådor med innehåll. Jag har nog lagt en 5-6 timmar på att packa upp och komma i ordning, och emellan det har jag fixat bankärenden, shoppat tandkräm, lagat köttfärssås för ett helt militärkompani och hjälpt Becky med upphämtning av lite grejer till hennes jobb.

Bilder bjuder jag på en annan dag; nu är det dags för lite skönhetssömn och uppladdning för morgondagens pass på gymmet.

Vi hörs snart igen!

1 kommentar:

  1. UUNDERBART!!! Älskar att din blogg är up-and-running igen, har saknat den! Ska bli så himla fantastiskt att följa dig i Glg nu när inte jag är där, det blir lite som att få allt från båda världarna - precis vad jag vill!! Ge Becks en bamsekram!! <3

    SvaraRadera