11 oktober 2013

Just do it.

"If you feel like you're about to die, just keep going. If you just feel tired, you are not doing enough. Do twice as much."

"When your brain says stop, your body still has another 60% to give."

Visst är det väl just sådant man vill att någon vrålar åt en klockan 7 på en fredag morgon? Jo, just idag var det faktiskt det, och jag måste erkänna att det där med styrketräning innan solen gått upp var en riktigt härlig idé. Smärtsam, men härlig. Det var segt att släpa sig upp ur sängen - särskilt med tanke på att jag tränade basket till kl 22 i går kväll - men när jag väl var där kändes det okej. Under själva passet ville jag mest lägga mig i en hög och dö för att det var så jobbigt (minns ni mitt inlägg om hur jag kände mig efter det första spinningpasset i våras? Det var dubbelt så illa idag), men känslan efteråt alltså... Den känslan älskar jag mer än någon annan!

I detta träningsfokuserade inlägg passar jag på att dela med mig av en av mina nya favorit-träningslåtar:


Nu ska jag bänka mig i soffan med en skål chips och se film hela kvällen, för det har jag banne mig gjort mig förtjänt av idag!

1 kommentar:

  1. Chips, är det så'na däringa soff-potatisar det?
    /Pp

    SvaraRadera