9 november 2013

"Planning is not a preference in Sweden; it’s a way of life."

Alltså, det här med att planera så att jag inte planerade in någonting för idag kan eventuellt vara min bästa (och kanske mest ironiska) idé hittills. Nånsin. Jag blir nästan lite religiös/tårögd/sentimental när jag inser att jag kan göra precis vad jag vill idag. När jag vill. Hur jag vill. Och jag blir lika chockad varje gång jag inser att jag faktiskt kan det! Jag har inte riktigt bestämt mig för om det är sorgligt eller härligt att jag a) behöver planera för att kunna ha en oplanerad dag och b) blir så barnsligt lycklig av att vara så barnsligt ledig, men det är onödigt att försöka definiera allt hela tiden har jag hört.

Vad jag känner för att göra just här och just nu är att tända mitt nyinköpta doftljus (jag går redan under smeknamnet Pyromanen här borta på grund av mitt trägna eldande av ljus i alla dess former), dra igång lite bra musik och lägga upp bilder på vad som hänt i Glasgow de senaste veckorna, så att ni får något att titta på. Därför tänkte jag göra det. Nu.

Enjoy!

Mina favorit-vinterljus har kommit upp på Royal Exchange Square

Jag tog en fin bild på soluppgången över Clyde (och för att skryta ber jag att få poängtera att bilden togs när jag var på väg hem från gymmet)
 
Åsa kom på besök från Paris

Vi åt Afternoon Tea
 
Vi firade Halloween
 
Jag fick rödkantade ögon
 
Åsa, jag och Becky
 
Hannah, jag och Becky
 
När vi hade firat färdigt åkte vi till Loch Lomond i strålande vintersol
 
 

 
 
Sedan tog jag bild på ett fotogeniskt träd, och sedan åkte vi hem.

2 kommentarer:

  1. Men åh, min kommentar försvann! Fungerar den här?
    /Nette

    SvaraRadera
  2. Det gjorde den. Okej!
    Vad jag ville säga var att det var himla fina bilder! Och du får se det som en bra grej att du inser att du faktiskt måste planera in en helt ledig dag för att lyckas få en, istället för att stressa runt :) Hoppas dagen är himla fin!
    /Nette

    SvaraRadera