8 november 2013

Locked out of heaven.

Vad man inte behöver när man kommer hem efter en lång fredag som började med uppstigning 05.45 (förvisso frivilligt), ett ovanligt tungt cirkelträningspass på gymmet (förvisso frivilligt) och tre inställda viktiga möten (helt ofrivilligt):

Att bli utelåst från lägenheten i spöregnet med tre tunga kassar mat i händerna, magknip och hunger. Detta på grund av att vår kära bostadsrättsförening - som hittills inte visat sig vara något annat än fullständigt värdelös - bestämt sig för att byta ut låsen utan att informera oss boende om det först. Min nyckel fungerade utmärkt när jag kom hem från gymmet vid 8 i morse, men när jag kom hem från skolan vid 16 kom jag alltså inte in. Och varken Becky, Hannah eller grannarna var hemma. Jag fick till slut tag i föreningen och skulle precis bli kopplad till rätt person när batteriet tog slut och mobilj*veln dog. Kuuul.

Räddaren i nöden dök dock snart upp i form av en annan boende, och jag blev tillslut insläppt. Nu sitter jag nerbäddad i sängen och försöker återfå en normal kroppstemperatur medan jag njuter av lite tapas i form av melon, skinka och kex med Boursin. Det är ju trots allt fredag! Snart ska jag ta mig en välbehövlig tupplur och vila upp mig inför kvällens Cocktail Masterclass som är ett av de större eventen jag arrangerar för basketlaget i år. Håll tummarna för att det blir precis lika lyckat som jag hoppas!



1 kommentar:

  1. I den klassen får du säkert högsta betyg, jag säger bara Negroni!

    Nästa år får du komma hem så här års och följa med grabbarna Grus på Helsingörs retreaten. Det är vad jag kallar ett event! I år var det dock oroväckande många traditionsbrott, även om korvvagnen och räkmacke-caféet var stängt som sig bör. Både Möllers café och Rasch Vinhandel hade försvunnit från gatubilden! Den enda Möller vi såg var en borgmästarkandidat, och han var nykter till skillnad från café-ägaren (salig i åminnelse). Vi tröstade oss med en extra runda Tuborg Juleöl på Hold An och Café Waldemar, två säkra kort. På sommaren har de uteservering. Då får kyparna gå in när de ska röka.
    /Pp
    PS Jag är inte heller död, det luktar inte ens så. DS

    SvaraRadera