17 mars 2014

Äta träna leva

Ibland säger andra människor saker så bra att man inte behöver säga dem själv. Klicka här så finner ni ett ypperligt exempel på just det.

Gode gud vad trött jag är på kommentarer som "varför gymmar du så mycket, du är ju redan smal och fin" och "men du behöver väl inte träna, så som du ser ut?". Gode gud vad jag är trött på att ibland behöva försvara mitt tränande och anledningen till att jag tränar, och på att ibland nästan känna att jag behöver skämmas och ljuga om hur mycket jag tränar. Gode gud vad jag är trött på att försöka övertyga folk om att man kan tycka det är roligt att gå på gymmet och lyfta skrot - även om man är en liten tjej på knappt 160 cm som inte satsar på att bli bodybuilder. Gode gud vad jag är trött på att förklara att jag ser träning som något som först och främst är njutbart, i andra hand något som får mig att må bra och sist något som eventuellt kan förändra min kropp på ett positivt sätt. Inte tvärtom - och det här är jag långt ifrån ensam om. Det vore ju trevligt om TV3 och resten av världen kunde få inse det också bara...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar