2 maj 2014

I förrgår natt drömde jag att mina föräldrar försökte tvinga iväg mig på semester till Italien. Jag fick panik, grät och skrek att menherreguddetharjagjuintetidförtänkpåmintentaochminuppsatsochhurskadetgåmedpraktikenjagharjumassorkvarattläramig?!

I går natt drömde jag att jag skulle ta bussen och alla mina grejer var utspridda i hela busskuren när bussen kom. Det slutade med att jag fick åka iväg utan jackan, tentaböckerna och min praktik-bibel (läs: konferensmanualen).

I natt drömde jag att jag gick in i S:t Petri kyrka för att skriva min tenta, satte mig ner och upptäckte att alla frågor var skrivna på spanska. Det enda som var skrivet på engelska var en regel om att man måste göra tio armhävningar mellan varje fråga.

Jomensåatte... Jag får nog ta ett snack med den där hjärnan tror jag, för det här känns inte riktigt sunt tänker jag. Nu ska jag åka ner till Smyge, dricka vin, tentaplugga och andas havsluft med Johanna. Det känns som att vi behöver det, jag och min hjärna.

1 kommentar:

  1. Hahaha, påminner om den gången jag drömde att mitt hus stod i lågor, så jag sprang tillbaka in för att rädda marketing boken!

    SvaraRadera