3 maj 2014

Ännu mera läsvärt. Jätteläsvärt. Jätte, jätteläsvärt.

http://allakantrana.se/om-onskvarda-egenskaper-och-realistiska-mal/

Sådant där som alla behöver bli påminda om då och då.

Oavsett hur mycket jag tränar kommer jag aldrig att få långa, slanka modellben - jag är nämligen inte byggd så. Det betyder dock inte att jag inte är stark. Oavsett hur mycket jag tränar kommer jag aldrig att få 6 väldefinierade magmuskler - jag är helt enkelt inte redo att lägga om min kost tillräckligt mycket för att sänka fettprocenten så att musklerna tittar fram. Det betyder dock inte att jag inte är stark. Oavsett hur mycket jag tränar kommer jag aldrig att få en kondition som Usain Bolt - jag har helt enkelt inte den motivation och stenhårda mentalitet som krävs. Det betyder dock inte att jag inte är stark.

Det är farligt och onödigt att sträva efter att se ut som någon annan - inte minst när det till på köpet är fysiskt omöjligt. Om man nu inte råkar vara buddybuddy med Harry Potter alltså. För då är ju allt möjligt, det vet ju alla. Precis som när man har nymålade naglar och nytvättat hår och jättemycket semester kvar och världens bästa bok och choklad i väskan - då är allt också möjligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar