7 maj 2014

Stronger.

Jag förtjänar en medalj. Och sisådär fyra liter vin. Vinet gav jag mig redan igår, men den däringa medaljen väntar jag fortfarande på att den ska dyka upp. Å andra sidan har jag en påse Ahlgrens bilar att trösta mig med, så det gör kanske inte så mycket om det inte skulle bli någon medalj.

Tentan gick bra, om man bortser från de första tio minuterna då jag bara hade panik, ångest och blackout. Jag har aldrig varit så nära att helt enkelt resa mig och gå ifrån ett prov. Det kändes nästan som min dröm häromdagen; alla frågor kunde lika gärna ha varit skrivna på spanska med tanke på hur lite jag förstod dem. Efter några djupa andetag och lite jävlar anamma började jag dock skriva lite trevande på en uppsats, och sedan kom de resterande två av bara farten. Efteråt var lättnaden total, vi firade med lunch på Toni Macaroni, och alla var vi rörande överens om att det var en ovanligt svår tenta. Inget av det som vi vi blivit uttryckligen uppmanade att plugga på dök upp, så vi kände oss lite lurade faktiskt. Hmpf.

Idag har det varit en lugn dag, bortsett från ett dubbelpass på gymmet med  fokus på överkropp och kondition. Mitt gym, mitt älskade gym! Som jag har saknat det! När jag var där igår för första gången på en månad möttes jag av ett "Mikaela, where have you been?! We've missed you!" när jag kom ner för trappan. Åh vad jag gillar det stället!

Imorgon är det åter till plugget, och så ska jag jobba ett kvällspass också var det tänkt. Ryktet säger att min f.d. chef - also known as "The White Witch" - har bestämt sig för att komma tillbaka; ett besked som knappast gladde någon. Attans då, det var ju så bra! Och nu kommer det att bli... sämre. Igen. Well well, what doesnt kill you...

Nu ska jag pipa iväg till basketens sponsorsbar och ta en drink eller två med några av tjejerna i laget. Det här med att låta musklerna återhämta sig på rätt sätt efter träning ni vet...

Ha en fin onsdagskväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar