2 juli 2014

Little by little

Känslan när man får lov att skapa en mapp i datorn som heter "Strathclyde Year 4", när man får välja en massa roliga kurser inför nästa år och börja spåna på ett ämne för D-uppsatsen på riktigt. Den känslan är riktigt fin just nu, och inte alls så stressande och pressande som den kanske kunde vara. Nä, jag blir bara peppad, glad och fylld av inspiration inför ett nytt roligt läsår i Glasgow som förmodligen blir mitt sista år i skolbänken på väldigt, väldigt länge. Herregud.

För er som är nyfikna kan jag meddela att de 5 uppsatsämnen jag tycker verkar mest intressanta (ja, jag har lite svårt att bestämma mig) är som följer:

1. Marketing Fitness Tourism: Product, Price, Place and Promotion (min egen idé som jag verkligen vill skriva om men som måste få godkänt av handledare)
2. Dark Tourism: tourism at sites of death, war and atrocity 
3.  Eco-tourism: Saving the world at a price
4. Factors affecting touristsloyalty to Glasgow as a destination
5. Performance Measurement Systems in Hotels

Har ni några idéer, synpunkter eller annat vettigt att framföra så är det mycket välkommet!

3 kommentarer:

  1. Nr 2 tänker jag alltid på när jag berättar för folk om min favoritplats i Glasgow, Necropolisen, och hur folk alltid tittar konstigt på mig när jag säger det. Men det är ju klart, jag säger ju att jag gillar ett ställe där man lägger ner dödra kroppar i marken. Klart att det är konstigt. Fast Nr 1 tycker jag låter himla intressant, och så Du!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh vad skoj med lite feedback! Ja nummer 1 känns helt klart roligast, så jag hoppas hoppas hoppas att de godkänner den! Dark tourism är ju dock också väldigt intressant (om än inte lika roligt kanske) och likaså den om Glasgow som destination... Waah, så många val! Men jag är ändå glad att det är på det hållet I guess - att jag har för mycket jag vill skriva om istället för att sitta och ha panik för att jag inte vill skriva om någonting alls! ;)

      Radera
  2. Idéer - ja. Förslag på nummer 6: Vegetarian tourists - where's the beef?.
    Synpunkter - alltid. Jag tycker nr 5 är för enkelt. Hur många sidor kan man skriva om att stora hotell är större än små hotell?
    Nå't vettigt att framföra - där sprack det.
    /Pp

    SvaraRadera