4 juli 2014

Living for the weekend.

Efter en arbetsvecka som var kort(are än vanligt) men kändes lång sitter jag nu och pustar ut medan X2000 tuffar fram och tar mig närmare Norrköping för varje minut som går. En finhelg med brorestor väntar, och förutom att inspektera hans nya lägenhet där köket blev klart i går ska jag (vi) gå på Harry Potter-utställning, upptäcka Norrköping och leva livet lite extra bra helt enkelt.

Jobbet går bra och jag trivs med mina kollegor, men jag får väl erkänna att mottot i detta inläggs rubrik stämmer lite väl bra in på mig ibland... Motivationen finns liksom inte riktigt där klockan 06.20 varje morgon. Men så är livet, och jag är trots allt väldigt glad över både erfarenheten och kunskapen det ger mig!

Nästa helg har jag en tur till Mölle inplanerad, Ullis och jag lyckades finna en helg då vi båda var lediga och ska skämma bort oss lite grann tillsammans. Åh, jag längtar! Sedan blir det ytterligare några veckors jobb fram till den 15 augusti, ledigt i ett par veckor och den 28 augusti åker jag tillbaka till Glasgow för att jobba och leva livet där. Jag längtar dit också!

Hej livet, jag gillar dig!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar