13 september 2014

On top of the world.

I natt hade jag en sådan där jobbigt sorglig, kvävande mardröm som gjorde att hela jag vaknade upp  på helt fel humör med helt fel växel inlagd. Jag fick alltså börja denna soliga lördagsmorgon med lite självterapi och ägnade en halvtimme åt att ligga kvar i sängen, resonera med mig själv, intala min hjärna att allt det hemska jag "upplevt" under natten inte var sant och att det inte finns någon som helst anledning att vara nedstämd idag. Tvärtom - idag ska bli en helt fantastisk dag!

Om en timme ungefär snörar jag på mig promenadskorna, tar övernattningsväskan med en flaska vin under armen och beger mig av mot Queen Street Station där jag ska möta upp Milana. Sedan åker vi tåg till Edinburgh, möter upp Nicole och Nat och lastar av våra saker hos dem. Nästa punkt blir picnic-afternoon tea uppe på Arthur's Seat, håll tummarna för att nuvarande 17 grader och solsken håller i sig! Dusch, middag och utekväll i Edinburgh väntar sedan och imorgon bitti har Nat lovat att göra oss en pannkaksbrunch vi sent ska glömma. Åh, det här blir ett bra dygn!

Utsikten från mitt förra besök på ovan nämnda kulle/vulkan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar