14 september 2014

Rösta med hjärtat.


Inga högervindar ska få släcka min låga
O skällsord biter inte nu när jag tål allt
Apljud från vakterna på Kramers hörna
När norrmalmspiketen gav mig slag o törnar 
Jag är bara en, men jag skriver för tusen 
Om det är byggt i strukturen så river vi husen 
Jag släpper sorgen fri, jag släpper ilskan också 
Våran värld e inte kry, kan någon ringa doktorn? 
För jag ska upp till toppen o det e jävligt brant 
Men jag har vatt på botten så jag är jävligt stark 

För den jag är definieras ju av ärftlighet 
Jag menar verkligen, jag vet att min hudfärg är vacker 
Precis som vår framtid, kanske 

Ser dig titta snett
Som om jag vore speciell 
Blicken följer varje steg som jag tar här 
Vet du ser mig som samhällets fiende 
Är det jag som borde va misstänkt? 

- Timbuktu

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar