16 oktober 2014

The secret of getting ahead is getting started.

I takt med att examen närmar sig (herregud, examen närmar sig!) får jag allt oftare frågan om vad jag vill jobba med. När jag svarar att jag vill fortsätta inom turismindustrin men inte gärna i hotellbranschen tenderar folk att titta på mig som om jag vore en ovanligt svårlöst ekvation. Turism förknippas alltför ofta med hotell, restauranger och attraktioner av olika slag - just sådant som jag inte ser mig själv jobba med i längden.

Nej, istället brinner jag för marknadsföringen av detta; för hanteringen av hela turismbranschen; för att hänga i kulisserna av destinationerna. Mitt absoluta drömyrke just nu skulle vara att få jobba för den här organisationen, vara med i skapandet av en sådan här guide, leda och organisera sådana här tillställningar. Det är ju sådant här jag vill jobba med, det är sådant här jag förstår mig på, det är sådant här jag känner att jag skulle kunna vara riktigt jäkla bra på. Det är sådant här jag ska jobba för att få jobba med, och det riktigt kittlar till i magen vid tanken på att den drömmen en dag kan bli verklighet. Jag måste bara slita tillräckligt hårt för det. Eller skicka ett riktigt långt och fint brev till jultomten och berätta hur mycket jag förtjänar mitt drömjobb med tanke på hur mycket spenat jag (inte) ätit i år. Det är också ett alternativ.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar