15 oktober 2014

Härliga höstvardag

En sådan där skön onsdag som jag inledde i soffan med knäckebrödsmackor, kaffe och levande ljus. En halvtimme senare klädde jag på mig strumpbyxor, stickad klänning, mina favoritstövlar samt finkappan med finhalsduken och gav mig ut i höstkylan och soluppgången för att bänka mig på biblioteket och plugga. Och plugga. Och plugga.

Några timmar senare sitter jag här, nöjd med mig själv och dagens research och dunderladdad för ett PT-pass på gymmet. Wish me luck!


1 kommentar:

  1. Nästan som min fredag, som jag inledde i köket med ostmackor, te och en hustru som lyste upp tillvaron.
    Om jag en halvtimme senare klätt på mig strumpbyxor, stickad klänning, mina favoritstövlar samt finkappan med finhalsduken och gett mig ut i höstkylan och soluppgången, hade det inte räckt med ett "Wish me luck!" för att nyckeln skulle passa i dörren när jag kom hem.

    Så jag gjorde en Lill Jans-skogs-variant istället.

    Lite kallt om benen så här års.
    /Pp

    SvaraRadera