6 december 2014

"If he's grisly? Well no, not particularily so..."

Igår var jag och såg en film som lämnade mig alldeles varm, luddig och lycklig inombords. Att den handlade om en teddybjörn skulle eventuellt kunna ha med saken att göra... Hur som helst; filmen om Paddington träffade alldeles rätt, lade sig som en varm filt runt hjärtat och fick mig att fulskratta sådär som jag bara gör när jag verkligen måste. Ja, den var verkligen "as warm and welcome as a hot pair of socks on a winter morning" och "enormously funny in an unmistakably British way", som denna recensent skriver. Tänk, vad mycket gott en liten nallebjörn kan göra!


1 kommentar:

  1. NB nickar instämmande. Det ser ut som han tänker "Det var väl det jag visste!"

    Päron har bokat två biljetter till Malmö-premiären. Världsvan som han är numera tänker han ta tåget in tillsammans med Blåklint.

    Det är inte bra för dem med så'na häringade trajlers!

    /Pp

    SvaraRadera