24 december 2014

Livet är en dans och jag kan inte stå still.

Nu kan man ju undra vad som har hänt, när jag har tid att blogga till och med på självaste julafton! På något vis råkade det bli en timme över i familjens annars ganska fullspäckade julaftonsschema, och jag tar tacksamt emot denna lugnets timme mellan julinblåsningen i stan, julfikan på Lilla Kafferosteriet och julklappsutdelningen med efterföljande julbord här hemma.

Bakom mig sitter min käre bror och spelar What Child Is This på flygeln, i fåtöljen sitter pappa och läser och någonstans i huset smyger mamma omkring och ordnar med det sista. Vardagsrummet doftar starkt av hyacinter och gran, vädret utanför fönstret är traditionsenligt Malmögrått och klapparna ligger tålmodigt under granen och väntar på att bli öppnade. Det är jul, helt enkelt, och jag njuter av varje sekund.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar