18 december 2014

När det lider mot jul.

Efter en vecka med fyra julfiranden och cirka sextontusen andra aktiviteter är jag mer än nöjd med att spendera denna 2014 års sista Glasgow-kväll i lugn och ro med packning, julmusik, städning och pepparkakor. Jag vågar knappt tro att det är sant själv, men skolan är banne mig över för det här året och likaså är jobbet. Även om jag har examensarbete samt tentaplugg att roa mig med över julen så är det slut på stressiga deadlines och korta nätter på en stund, och känslan av att veta det är fullständigt oslagbar.

Strax efter lunch landar jag i Köpenhamn imorgon, och då bli det julmys och stök så det står härliga till. Min favorithögtid på hela året (näst efter lucia) är här, och äntligen känner jag att jag kan njuta av den helt och fullt. Samtidigt känns det lite småtråkigt att åka ifrån fina Glasgow och allt som finns här, men när allt kommer omkring är det bara knappt tre veckor tills vi ses igen.

Nu vill jag hem till Malmövintern, Formansgatanköket, mamma, pappa, broder Jakob och alla andra nära och kära som jag saknar så mycket. Vi ses om mindre än 24 timmar!







1 kommentar: