22 januari 2015

Back to basics

Underbart är kort, och efter fyra härliga dagar har vi återvänt till Skottland igen, jag och Frida. Båda två både friska, hela och åtminstone relativt rena. Det får väl ändå anses vara en liten bedrift, tycker jag! Allt som allt var Budapest en fantastiskt trevlig stad, även om den kändes lite för stor emellanåt. Men vi hann med allt vi ville tyckte jag, och besökte allt från Mattiaskyrkan och slottet till Széchenyi-badet och den stora saluhallen.

Mycket mat och annan livsnjutning blev det däremellan, och när jag nu räknade på det kom jag fram till att jag spenderat mindre än 2000 svenska kronor totalt - och då inkluderas lunch, fika, middag, drinkar samt shopping torsdag-söndag. Inte har vi snålat heller minsann; vi gick på fina ungerska restauranger, pimplade vin till varje middag och hade dessutom två utekvällar på populära lokala ställen. Fantastiskt!

Nu ska jag dela med mig av lite bilder tänkte jag. I vanlig ordning kan ni klicka på dem för att se dem i större format!



Donau och jag


 
Utsikt från slottet

Parlamentsbyggnaden och jag

Mattiaskyrkan

En smilfink med en utsikt

Synagogan

Gofika på Boscolo Hotel

En smilfink på middag

Stora saluhallen

Heroes' Square

Széchenyi termalbad - en av resans absoluta höjdpunkter!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar