15 januari 2015

Var befinner jag mig?

Jag ger er tre ledtrådar:

- Man betalar nästan med korinter
- De pratar som en blandning av isländska, polska och finska.
- En del heter Buda och den andra heter Pest

Vi bestämde oss för att vi förtjänade en liten semester jag och Frida, och när jag dessutom kunde få personalpris på Radisson Blu här i stan var valet enkelt. I förmiddags kom vi hit och nu väntar tre dagar fulla av sightseeing, termalbad, uteliv, god mat och promenader bland vacker arkitektur.

I skrivande stund ska vi just lägga huvudena på kuddarna efter en lång dag som avslutades med fantastisk mat och vin på en liten ungersk restaurang. Att det sedan är så billigt att två huvudrätter med vin kostar ungefär lika mycket som enbart en huvudrätt skulle gjort i Sverige gör inte två studenter mindre glada... Åh vad vi ska njuta!

2 kommentarer:

  1. Waaaaaah, njut en MASSA! :D
    (för övrigt är din halsduk totalsnygg!)

    SvaraRadera
  2. Väl värd belöning till en väl värd tös!
    /Pp

    SvaraRadera