8 februari 2015

Om jag någon gång sitter och känner mig lite asocial och tråkig sådär som man kan göra ibland så ska jag påminna mig själv om veckan som just gått. De två höjdpunkterna var torsdag - när jag var på konferens för The Hospitality Industry Trust of Scotland och nätverkade en massa i timmarna nio - och lördag, när jag hade stämt träff med olika kompisar för både frukost, lunch, fika och middag. Kalori-intaget var ju inte direkt lågt under någon av dagarna kan jag villigt erkänna, men så som jag babblade på brände jag nog en del genom att använda käkmusklerna i alla fall.

Idag har jag därför haft en välbehövlig ensam-dag då mitt enda sociala utbyte har bestått i småsnack med Becky och Hannah samt Skype med mamma och pappa. Annars har det varit jag, laptopen, boken och kaffekoppen mest hela dagen. Så. Skönt.

Trots detta är jag peppad inför en ny vecka som kommer att bjuda på lite lagom mycket aktivitet sådär. Det är jättelugnt på jobbet vilket innebär att jag endast jobbade två pass förra veckan och att jag bara har ett planerat för den här veckan, men det gör mig faktiskt ingenting. Istället ska jag njuta av att det för en gångs skull är riktigt lugnt på samtliga fronter och att varken skolan, jobbet eller resten av livet stressar mig just nu.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar