9 mars 2015

Good things come to those who never give up.

Det var tyvärr med all rätta som jag oroade mig inför det där mötet med min handledare, och aldrig förr har jag väl blivit så hårt kritiserad för ett arbete - ett arbete som jag dessutom tyckte kändes riktigt bra. Det var helt enkelt lite för bra för att vara sant den här gången, och det klargjorde herr handledare med all (o)önskad tydlighet. 'Skarp' tror jag är rätt ord att använda för att beskriva hans attityd och hans språkbruk.

Efter att ha kraschat lite på grund av detta och sedan blivit ihoptejpad igen av stöttande vänner och familj, bestämde jag mig för att låta saken smälta lite grann och inte röra skolan alls under helgen. Jag behövde få perspektiv och lugna ner mig lite grann psykiskt, och dessutom gjorde träning och jobb att jag redan hade ett ganska fullt schema.

Det blev istället en jättemysig helg med massor av livsnjutning - inte minst det här senaste dygnet som till stor del spenderades på hotell Hilton med Åsa. I vanlig ordning när jag är inblandad så kretsade det mesta kring mat, och vi hann med både afternoon tea och senare fantastisk oxfilémiddag innan vi proppmätta rullade i säng i vårt fina rum. I rummet blev vi dessutom överraskade med en flaska vin och ett fruktfat, så oss gick det ingen nöd på! Frukostbuffén i morse var det inte heller något fel på och jag tror att jag kommer att vara mätt i ungefär fyra månader till. De hade en pannkaksmaskin liksom, bara en sådan sak. Tur att jag lyckades skrapa ihop hela 7 timmars träning under veckan...

Riktigt den ambitionen har jag inte denna veckan då fokus kommer att vara på att rätta till alla de hundratals saker som behöver rättas till i det där kapitlet som jag fick så mycket kritik för. Och det kommer att ta tid. Gymmet är dock det bästa stället att stressa av på, så vill ni träffa mig den här veckan så får ni snällt masa er till antingen biblioteket eller gymmet.

Istället för att avsluta med att tänka på den sorgliga sanningen tänker jag dock avsluta med lite bilder från hotellvistelsen. Livet från den ljusa sidan, helt enkelt.

Hoppas ni får en fin vecka!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar