2 juni 2015

Dream of californication

Att traska in på University of Strathclydes bibliotek och slås av tanken att "här kommer jag aldrig någonsin igen att behöva sitta och plugga" var helt okej, faktiskt. Att jag trots detta faktum fortfarande kan komma in och använda deras skrivare och scanner så att jag kunde fixa med kontraktet för hyreslägenheten som förhoppningsvis ska bli min, var ännu mer okej. Det här med lägenheten vill jag inte prata för mycket om nu då det inte är helt klart än och det känns som att jag lägger nån sorts förbannelse över det hela om jag babblar på... Men ni kan väl hålla en tumme eller två i alla fall?

Förutom detta har även resten av livet gått som en dans sedan jag skrev den där mitt livs sista tenta i fredags. Sami firade mig med champagne, blommor, färska jordgubbar och hemlagad middag och min trötta hjärna fick precis den vila den så väl behövde. I lördags var vi sedan hemma hos Megan och Tom på middag vilket var oerhört trevligt (och gott!) och i söndags gick jag tillbaka till allvaret genom att jobba några timmar. Jobb blev det även igår, men idag har jag en välförtjänt vilodag där inget annat än gym, tvätt och bowling med Sami står på schemat. Easy peasy!

USA-resan kryper närmare för varje dag som går, och det gör även examensbalen. Håruppsättning inför det sistnämnda har precis bokats och imorgon ska jag ta en tur på stan för att inhandla solkräm, bikini och myggmedel inför det förstnämnda. Herregud vad många roliga, spännande och nervpirrande saker som pågår nu!

1 kommentar:

  1. Inte ska du resa till det förstnämnda i samma bikini som du har på det sistnämnda?
    Och varför nämna att du tänker sätta upp håret med solkräm och myggmedel?
    Herregud vad nervpirrande du verkar vara. Och lite spännande. Men ganska rolig. Fast du kanske skulle försöka vara det sistnämnda på danska.
    /Pp

    SvaraRadera