5 september 2015

Jag bor inga trappor upp och du är välkommen in.

Idag är en sådan där dag då jag hänger tvätten att soltorka ute på bakgården, då jag har fönstrena öppna på vid gavel för att vädra lägenheten och då jag går en promenad bara för att jag kan. Det är alltså en perfekt solig septemberlördag här i Glasgow, och jag kunde inte ha önskat mig en bättre dag att vara ledig den här veckan.

Under dagen har jag även - med en dag till godo - uppfyllt löftet (säger man så, att uppfylla ett löfte?) som jag gav till Frida för fler dagar sedan än jag törs erkänna - jag har nämligen tagit bilder på lägenheten!

Trumvirvel...

Här bor jag!










 

7 kommentarer:

  1. Så härligt mickey!! Ser jättenice ut :) (finns då plats för besök från övertrevligt folk som du vildsint kan diskutera vem som har bäst musiksak med??) (obs det är jag)(som är övertrevligt folk Och har bäst musiksmak)(haha!) //Du vet nog vem! (det är Cajsa)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej parentesdrottningen! Shit vad skoj det vore att ha dig på besök igen! Bäddsoffan är jättebekväm. Tror jag. Mamma ska inviga den i helgen, återkommer med rapport då. Komsi komsi! (fast inte 30/9-7/10, för då kommer JAG till SVERIGE!)

      Radera
  2. När kan jag flytta in? :D Ser såååå himla fint ut! Älskar alla träplankor, till och med på väggarna! Och copy-paste på kommentaren ovanför så fort jag befinner mig på rätt halva av jordklotet!
    /Nets

    SvaraRadera
    Svar
    1. När du vill! Precis när du vill! Jag älskar allt trä också, det var helt klart det samt de höga taken som gjorde att det blev kärlek vid första ögonkastet.

      Radera
  3. Bättre sent än aldrig!

    Alltså HUR mysigt har inte du det? Smått avis! Och vilken soffa! Den vill man ju slösa bort en söndag eller två i, fint matchat för övrigt med det gulliga elementet och kuddarna. Som de andra också påpekat - golvet! Vilken dröm att hitta ett sådant i det där jobbiga landet av mattälskare.

    Nu är jag ju inte vinkelpolis eller så, men är frökens scratch map sne i verkliga livet också, eller bara på bilden? :P

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hahahahaha, tänk att jag VISSTE att någon (du) skulle anmärka på det! Men alltså nej, det är nog bara jag som är kass på att fotografera helt enkelt. Såvida inte min dörrkarm in till vardagsrummet är sne också, och det var det inte sist jag kollade i alla fall.

      Och tack, förresten! Just element-matchningen är jag speciellt stolt över :D

      Radera
    2. P.S: Soffan är en bäddsoffa. Den går utmärkt att sova ett par nätter på ifall man skulle vilja. Just saying.

      Radera