25 november 2015

Färgen torkar

När man tågpendlar så där som jag gör får man tid att tänka en massa. När man tågpendlar sådär som jag gör och dessutom glömmer både bok och hörlurar hemma, får man tid att tänka ännu mer.

Idag var en sådan dag, och i dag har jag således funderat på hur mycket snor det egentligen kan få plats i en så liten näsa som mig. Jag har också funderat på om jag helst vill ha en osthyvel eller ett par grytlappar i julklapp. Och så har jag tänkt på om det verkligen var okej att killen på sätet bredvid mig hade bruna skor på sig även om han förmodligen skulle komma hem senare än klockan 18.

Mitt liv är för tillfället, som ni hör, vansinnigt intressant. Det är knappt så att man kan sitta still! Fast jag är dunderförkyld, så jag sitter rätt mycket still i alla fall. Och googlar grytlappar, osthyvlar och huskurer.

1 kommentar:

  1. Jag tror att grytlappar är bäst.
    Eller snytlappar.
    Osthyvlar du så blir näsan ännu mindre.
    /Pp

    SvaraRadera