24 september 2016

På veckans regnigaste dag bestämde jag mig för att det var dags att släpa med mig Sami till en ridklubb så att jag kunde få rida lite grann. Det var väl omtänksamt av mig? Äsch, det är faktiskt han som har insisterat på att jag skulle ta tag i min hobby och försöka njuta av de fyrbenta djuren här med, så han får skylla sig själv!

En halvtimmes privatlektion hade jag bokat in, och jag fick äran att rida på vad som tydligen ska vara stallets stora favorit. Både häst och instruktör var lite svåra att förstå sig på emellanåt, men överlag fick jag ett mycket gott mottagande och jag är hemskt sugen på ett återbesök!

Det lutar åt att köpa ett klippkort för deras grupplektioner, som man sedan kan boka in efterhand. Det fanns en intressant grupp på tisdagkvällar och en på torsdagkvällar, och det hade varit fantastiskt kul att få lite mer rutin på ridningen här även den här sidan av Nordsjön. Det gör ju mig så lycklig, så lycklig!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar