28 september 2016

Work work work work work

Det här jobbet alltså... Det är liksom lite svårt att lägga ifrån sig ibland. Förra veckan var det i och för sig väldigt lätt, då det till stora delar handlade om buljong, men för det allra mesta är det något som är alldeles för intressant och välbekant även i mitt privata liv. Sådär så att jag hittar artiklar och mailar länkar till mig själv för att jag vill läsa mer, på min fritid. Jag lär mig om nya trender, råd och rön varje vecka och stackars Sami får göra sitt bästa för att hänga med i svängarna här hemma.

Vi måste sluta äta äpplen! Nä förresten, nu går det bra igen! Kan vi inte experimentera lite mer med quorn? Och bönor? Och svamp? Jag vill prova tempeh! Har du förresten hort talas om den har isländska yoghurten Skyr? Varför dricker du vassleprotein egentligen? Soja är mycket bättre! Visste du att man har börjat dricka vinäger i USA? Vill du prova? Hallå, sa där mycket rött kött är faktiskt inte nyttigt!

Det är bade positivt och negativt att det ar något som intresserar och beror mig personligen, tror jag. Mest positivt. Ibland blir jag förvirrad och bestört, men oftast känner jag mig faktiskt bara upplyst och inspirerad. Men någon vinäger kommer det då rakt inte att drickas, även jag har mina gränser!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar