6 februari 2017

Från paraplydrinkar till paraplyer

Ett av mina nyårslöften det här året var att blogga mer. Nu har det gått drygt en månad av 2017 och jag har fortfarande inte lyckats ta mig tid att skriva ett endaste inlägg. Jomensåatte...

Jag ska försöka, det ska jag verkligen. Jag har sjuttiotvå saker som jag skulle kunna skylla på, men innerst inne vet jag ju att det bara handlar om prioritering. Jag älskar ju egentligen att sitta här och ordbajsa om min vardag! På samma gång vet jag att det är en ond cirkel; slutar jag skriva en period så blir det jobbigare att komma igång sedan, mer att berätta om, så det allra bästa är att försöka hålla någon slags flyt så blir det roligare för både mig och er. Deal? Deal!

Anledningen till att jag har tid att sitta här och prata med er på en måndagseftermiddag som den här stavas s-e-m-e-s-t-e-r. I går kväll kom Sami och jag hem efter att ha spenderat drygt en vecka i Dubai hos Jakob och Fannie. Vi hade alldeles underbara 9 dagar i värmen, med allt från dykningslektioner och vattenland till beach clubs och kulinariska upplevelser. Jösses vilket lyxliv vi lever där borta, och jösses vad vi vill tillbaka!

Eftersom att jag hade lite semesterdagar över att ta ut före april bestämde jag mig för att ta ledigt även dagen efter att vi kommit hem, och oj vad tacksam jag är för det idag! Kalla mig gammal, men jag tycker faktiskt att det är enormt skönt att få en sista dag att vila upp mig på samtidigt som jag har tid att packa upp och köra ett par maskiner tvätt innan veckan drar igång på riktigt. Visst låter jag mogen och förnuftig nu?

Det blir dock en ovanligt kort arbetsvecka för mig, och minst sagt en mjukstart efter semestern. På onsdag åker jag nämligen direkt från jobbet till flygplatsen, där ett Ryanair-flyg till Köpenhamn väntar. Det är dessvärre inte någon nöjesresa direkt, utan istället ska jag gå på mitt livs andra begravning. Den första för någon som stod mig riktigt nära. Usch, det blir tufft. Jag försöker dock att se "the silver lining", och försöker att se det som en chans att umgås lite extra med vänner och familj.

Året 2017 har med andra ord fått en minst sagt omtumlande början, och det känns som att det har gått ungefär tre månader sedan nyårsafton istället för en. Det ser ut att bli fortsatt händelserikt ett tag framöver, med allt från besök till födelsedagar till weekend-resor. Dagen efter att jag kommer tillbaka från Sverige flyttar min goda vän Åsa, som har fått lite ledigt från jobbet i Colombia, in för att bo här i en vecka. Vi har varit väldigt nära vänner i snart 10 år och inte träffats på över ett år, så det ska bli fantastiskt roligt att ha henne här! Lagom till att Åsa åkt hem kommer sedan föräldrarna på besök, och vips så var vi inne i mars! Och då skulle jag visst åka till London...

Meeen jag klagar inte en sekund. Det är ju trots allt såhär jag gillar att leva mitt liv - full fart framåt, med en och annan myskväll däremellan för att bryta av lite. Nu tänkte jag dela med mig av lite semesterbilder, innan jag fortsätter denna avslappningens dag med TV-serien Nobel, kaffe och en stackars bortglömd lussekatt som jag hittade i frysen.


Silverene Tower, där vi klämde in oss i Jakob & Fannies lilla etta. 

Dubai Marina, där lägenheten ligger.

Husets pool, som vi gärna umgicks mer med. 







Kite Beach





Ett av de vackraste Starbucks jag någonsin sett (i och för sig ingen svår tävling att vinna), i Ibn Batuta Mall.

Ute på Ladies Night vid Burj Al Arab


... på en bar som passande nog hette 360 Degrees och låg mitt ute i vattnet. 



Den stora moskén i Abu Dhabi.

Traditionsenlig avslutningsfrukost på International House of Pancakes.

2 kommentarer:

  1. Alltså eh VA utropade min hjärna när du påstod att du känt Åsa i snart 10 år. Ni kände väl inte varandra innan gymnasiet?!?
    Sen fick jag börja räkna efter och ja men jo, det är ju snart 10 år sedan vi började gymnasiet. Helt galet, jag har inte tänkt den tanken innan.

    SvaraRadera
  2. Stackars lusse-katt. Ensamt, mörkt och kallt i frysen. Å SE'N UPPÄTEN!
    Hoppas ni tar bättre hand om nästa katt ni skaffar er.
    /Pp

    SvaraRadera